torsdag 20 november 2014

MINST SAGT INSPIRERANDE!!

Jag har inte ens en mapp för oktober foton på min hårddisk. Så oinspirerad har jag varit. Ibland har jag haft med kameran utan att använda den, men oftast har den inte ens varit med. Och eftersom bloggen bygger mycket på bilder så har det liksom inte blivit några inlägg.. Konstigt hur man bara tappar det ibland och sen rätt som det är hamnar man (eller ser till att hamna?) i miljöer eller situationer som triggar kreativiteten igen. Den sista veckan har det varit så för mig. Ska berätta mer om det, men först ett litet tips om ett väldigt vackert ställe på en oväntad plats, som verkligen hjälpte till att kicka igång mig. Det ligger typ i den södra delen av Palma hamn. Jag och Malcolm gjorde en spontan avstickare dit i måndags. Det var en väldigt vacker kväll och vi bjöds på en magisk solnedgång. Vi bestämde att vi ska åka dit igen, med matsäck. Passar på ett varna alla solnedgångpåbild-allergiker :)

I don't even have a folder for October photos in my hard drive. That's how uninspired I have been. Sometimes I have brought my camera without using it but mostly I didn't even bring it. And since I base the blog on pictures I didn't have anything to show you.. Weird how you suddenly just loose your energy in what you normally love to do. But then suddenly you find yourself in environments or situations that triggers your creativity again. I will tell you more about that, but first I wanna show you this very beautiful place in an unexpected location.. It is located in the south parts of the harbour of Palma.. Me and Malcolm took a very spontaneous detour there on Monday. It was a very beautiful evening and we got to witness a magical sunset. We decided that we have to come back, with a picnic. I think a warning to all of you that are allergic to sunset-pictures is appropriate :)

Ser ni trappan till höger i bild? //  Can you see the stairs to the right?

Vi ser aldrig solnedgångarna där vi bor, därför kändes det nog lite extra magiskt // We never get to see the sunsets where we live, I guess that's why I got so excited







Stenen bara står där i vattnet. Sjukt mäktigt på nåt sätt. // There is something very powerful about that rock..

Spännande ställe att utforska om man är sju år (han är inte så nära kanten som det ser ut..) // Great place to go exploring when you are seven (he is not as close to the edge as it looks..)

Givetvis hittade han ett dött djur.. // Of course he found a dead animal..

En krabba // A crab

Det gick nästan inte att slita sig.. // It was hard to leave actually, we kinda just wanted to stay..


4 kommentarer

  1. Härliga foton! I Sverige känns det som konstant mörker ute just nu så en solnedgång gjorde gott!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att jag i min tur kanske inspirerade dig lite? :) Det där mörkret saknar jag INTE nu kan jag säga, inte så mycket inspiration i det.. Men snart är det december, hoppas att det känns ljusare då :)
      Kramkram

      Radera
  2. Sköna bilder som inspirerar! Vilken fantastisk liten trappa och färgen på vattnet! Magiskt.. skönt du fick upp kameran igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annica! Insåg nu hur mycket jag saknat kameran :)

      Radera

© LIVING MALLORCA
Maira Gall