onsdag 29 maj 2013

SVENSKA DAGBLADET

För ett tag sen blev jag kontaktad av en journalist som höll på att skriva en artikel för "Res" bilagan i Svenska Dagbladet. Den handlar om "Mallorca hypen" och varför så många svenskar väljer att bosätta sig här. Hon letade efter svenskar som emigrerat och blev tipsad om min blogg. Hon kontaktade mig dels för att jag bloggar om det och för att vi är en barnfamilj. Jag vet inte exakt när artikeln kommer ut, men jag lovar att berätta :) Idag blev vi i alla fall fotograferade av en svensk fotograf som bor här på ön. Enligt Malcolm är vi kändisar nu!

A while ago I was contacted by a journalist who is writing an article for the "Res" attachment in "Svenska Dagbladet". It is about the "Mallorca hype" and why so many Swedes choose to move here now. She was searching for Swedes who emigrated to Mallorca and someone mentioned my blog. She contacted me partly because I blog about it and also because we are a family with a kid. I don't know exactly when the article will be out, but I promise to tell :) Today we had our picture taken by a Swedish photographer living here on the island. According to Malcolm, we are celebrities now!




1 kommentar

  1. Oh vad spännande! Klart ni är kändisar! Det här ser vi fram emot att läsa! Puss

    SvaraRadera

© LIVING MALLORCA
Maira Gall