måndag 18 mars 2013

SANTA CATALINA

I fredags var jag och Fredrik i Santa Catalina eftersom Fredrik hade en tid hos en naprapat. Under tiden som han blev mörbultad så strosade jag runt med min kamera. Det här området brukar beskrivas som Palmas eget Soho. Här finns inte direkt några sevärdheter, bara härlig puls, mallorciner, caféer och modernt inredda barer. Nattlivet har jag inte provat men det ska man visst göra! En del roliga butiker jag i alla fall och saluhallen får man inte missa om man är här. Den tänker jag besöka ofta när vi väl flyttat och fått våra grejor (kan man längta efter sina kastruller och sina tallrikar..? ja, det kan man!) Imorgon ska jag till en frisörsalong som ligger i Santa Catalina. Jag är lite nervös.. Återkommer i det ämnet :)

On friday me and Fredrik went to Santa Catalina in Palma, since Fredrik had an apointment with a naprapath here. While waiting I took a stroll with my camera. This area is often described as Palmas own Soho. There is not really any attractions in Santa Catalina, just great atmosphere, mallorcine people, cafés and trendy bars. Haven't tried it yet, but nightlife is supposed to be fabulous around here. I also found some nice shops that I surely will visit again! And then there is the big market. This one I will definitely come back to when we have moved to our new place and have received our stuff (can you miss your pots and pans..? yes, yo can!) Tomorrow will be my first visit to a hairdresser here in Mallorca. The salon is in Santa Catalina. I'm a bit nervous actually.. I will get back to you on this subject :)








3 kommentarer

  1. Ser verkligen super trevligt ut!
    Kram Kari

    SvaraRadera
  2. Det är najs, du kommer gilla det!! :)

    SvaraRadera
  3. Det var en dubbelsida i HD om Santa Catalina idag.....du var först!! Sålde du din story? :-)
    Kula att se att ni har det så bra. Stor Kram Linda o Bato

    SvaraRadera

© LIVING MALLORCA
Maira Gall