söndag 8 mars 2015

UTFLYKTER MED MOFFIS

Jag har inte hållt i den stora kameran på jag vet inte hur länge, annat än när jag jobbat. Saknar den! Men nästa vecka blir det ändring på det. Vi åker till Valgardena i Italien för att åka skidor och kameran ska definitivt med! Ska bli skönt med ledighet, kul med skidåkning och läskigt med skidåkning.. Sist jag stod på ett par skidor var jag 15 år och antagligen lite kaxigare än vad jag är nu.. :) Hursomhelst, här kommer lite mobilbilder från när morfar var här. Jag och Fredrik jobbade en hel del så Malcolm (som hade sportlov) och morfar skötte sig själva för det mesta. Några små utflykter på dagarna var jag dock med på. På marknaden i Santanyi fyndade pappa en väska och jag superfina skålar (som jag så klart ångrar att jag inte köpte fler av). Det var så himla mysigt att ha morfar här, vi önskar alla att den där veckan hade varit längre!

I haven't held the big camera for ages, other than when working. I miss it! But next week will change that and I will only use it for fun. We are going skiing in Valgardena in Italy and the camera is definitely going to be packed. I'm so looking forward to some time off, but the skiing part is a bit scary actually.. I have been on skies once before in my life, when I was 15 and bit less scared of everything in life :) Until then, here's some more mobile pictures from when my dad was here. Me and Fredrik worked a lot so Malcolm (whom was on a school break) and grandpa was mostly on their own. I joined some excursions and in Santanyi both me and dad found some nice stuff in the market. We all loved having him here and wish that the week wouldn't end!

Portixol 



Tre gröna skålar från marknaden i Santanyi är nu mina //
I bought three of the green bowls at the market in Santanyi 




På väg hem från Santanyi stannade vi och pallade mandel //
On the way back from Santanyi we stopped to steel some almonds



Vårkänslor de luxe // Spring feelings de luxe

 
Dagens fynd // The findings

Bilbanebygge i vardagsrummet // 
Building a car track in the living room

 
Patron Lunares

En sista drink i solskenet innan moffis åkte till flygplatsen.. //
A last drink before grandpa headed for the airport..

Vi längtar redan till nästa gång // Cant wait till next time!

12 kommentarer

  1. Hej! Jag håller på att skriva ett arbete om Mallorca och vad det innebär att vara "mallorquín", skulle du kunna tänka dig att svara på följande frågor?

    http://www.enkät.se/survey.php?pid=17542&mpid=49e79e5577f6e2dcd328942ec57fdb8e

    Tack på förhand

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag har inte varit så aktiv på bloggen sista tiden så jag har inte sett din kommentar.. Hoppas att du fick ihop informationen på annat håll :)

      Radera
  2. Hej!
    Härligt att läsa din blogg! Roligt att ni tog steget att förverkliga er dröm...
    Mallorca är verkligen fantastiskt; om några veckor åker vi ner 14 dagar (igen) för att se oss om (igen) och njuta av ön.

    Hur har våren varit hittills; hur varmt har ni i vattnet nu så här i början av maj??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,

      Jag har inte varit så aktiv på bloggen på ett tag så jag har inte sett din kommentar.. Hoppas att ni hade en super semester (igen:) och flera gånger till!!


      Radera
  3. Hej! Vilka härliga bilder! Jag tänkte vara så fräck och fråga om du möjligen har tips på trevlig restaurang i illetas? Vi brukar bo där men har aldrig ätit där. Nu ska vi äntligen ner igen på söndag för lite välbehövligt tjejhäng utan man o barn. Då vill vi gärna äta i området första kvällen. Supertacksam för tips! Hälsningar jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jenny,
      Jag har inte varit så aktiv på bloggen sista tiden så jag har tyvärr inte sett din kommentar... Hoppas att ni hade en bra semester och hittade något bra ställe att äta på i Illetas! Det finns inte så mycket som är jätte kul i just Illetas så om ni hittade något bra får du gärna tipsa :))

      Radera
  4. Hej!
    Undrar om ni söker en aupair?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna,
      Tyvärr, vi söker ingen aupair som det ser ut nu i alla fall.. Ledsen för mitt sena svar men jag har inte varit så aktiv på bloggen sista tiden..

      Radera
  5. Hej
    Verkligen härligt att ni lever er dröm.
    Har själv haft funderingarna på att flytta och jobba där, men vart hittar man jobben enklast, finns det några kända hemsidor?
    Söker jobb inom IT branchen eller träning. Samt gäller det ju att hitta ett boende.

    Väl mött !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas,

      Ledsen att mitt svar dröjt, men jag har inte varit så aktiv på bloggen sista tiden..

      Va kul att du funderar på att flytta hit, det är helt fantastiskt att leva och bo här!
      Det enda jag känner till är en grupp på Facebook som heter "Jobs in Mallorca" och även en som heter ”Mallorcaskandinaver", där man kan hitta rätt så mycket information eller skaffa kontakter.

      Vad gäller boende så finns det en hel del att hyra om man vill testa det först. Vi driver en mäklarbyrå och kan kanske hjälpa dig att hitta något :) Behöver isf veta lite mer, område, storlek, budget etc.. Det skiljer en del i pris så klart beroende på vad man vill ha.

      Stort lycka till med dina funderingar, hoppas att du når dit du vill!
      Har du fler frågor du tror jag kan svara på är det bara att höra av dig.
      Min mail är sofia@reiderstadinvest.com

      Hälsningar från paradiset

      Radera

© LIVING MALLORCA
Maira Gall