fredag 24 mars 2017

LLUC MAJOR

I förrgår var jag i Lluc Major med två kollegor för att fotografera ett nytt objekt. Jag hade faktiskt aldrig varit där innan, trots att det är en av de större städerna på ön. Hade inga stora förväntningar, en by mitt ute på landsbygden liksom, har sett många såna som inte är jättekul. Men jag blev positivt överraskad! De små gatorna i innerstan var fyllda av de traditionella gathusen med otroligt mycket bevarade gamla detaljer och material, om man gillar sånt (pappa, hit måste vi åka :) är det här himmelriket! Det fina torget i centrala Lluc major omges även det av fantastiska byggnader med kaféer och restauranger i botten. Vi tog en klassisk cortado och en croissant på Café Colon, som har anor från 1928, innan vi var tvungna att dra vidare. Jag kommer definitivt att åka tillbaka hit och säkert då på en av marknadsdagarna, vilket är onsdag, fredag och söndag! Jag hann inte ta så jätte mycket bilder men här kommer ett litet smakprov..



Café Colon
Café Colon
Lärde mig att de där krokarna användes till hästarna. 

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© LIVING MALLORCA
Maira Gall