tisdag 3 februari 2015

VINTERVÄDER

Jag är så himla glad att se att ni inte sviker fast jag inte är så aktiv här inne!! Just nu har vi riktigt vinterväder a la Mallorca. Sol, moln, regn, hagel, blåsigt, vindstilla, varmt, kallt.. Allt på en dag. Det gäller att klä sig i lager. Och att stanna inne en hel dag är ok, vilket är ganska skönt :) I söndags eftermiddag var det soligt och blåsigt och jag och Malcolm svängde ner på stranden i Cala Major när vi varit och handlat. Jag misstänkte att det skulle finnas surfare och jag hade helt rätt. Säkert 20 stycken ute på vågorna. Dessutom träffade vi en skolkompis till Malcolm, som hade en fotboll med sig. En kort men härlig avtsickare helt enkelt!

I'm so happy to see that you are not letting me down even though i'm not that active in here!! Right now we are having winter a la Mallorca. Meaning sun, clouds, rain, hail, wind, no wind, warm, cold. All in one day. Dressing in layers is the way to do it. And staying inside is allowed, which is quite nice :) On Sunday afternoon Malcolm and me took a detour to the beach in Cala Major, on the way back from the grocery store. I suspected there would be surfers to watch and I was right. There were like 20 of them out in the waves. We also met a friend from school and he had a football :) A short but lovely detour!







2 kommentarer

  1. Så klart vi inte sviker, älskar att läsa dina inlägg och se på alla vackra bilder. Bara bra att få längta lite ibland. Den som väntar på något gott vet du...

    SvaraRadera

© LIVING MALLORCA
Maira Gall