onsdag 5 april 2017

ANGUS MALLORCA


Jag var i Establiments på en fotografering häromveckan och parkerade bilen precis vid en skylt där det stod nånting med Angus och en bild på en kossa. Jag noterade den och tänkte att jag måste åka dit när jag var klar. Vägen dit var minst lika mysig som målet, en smal och gropig grusväg i 5-10 minuter, innan farmen till slut ligger där mitt i allt detta vackra. Lyllos kossorna, som får växa upp här! En obemannad disk, med en ringklocka som får slaktaren att komma ut och hjälpa dig att välja bland det vacade och frysta köttet. Han hade inte så mycket just när jag var där men jag köpte lite chorizos och kryddade hamburgare som var hur smarriga som helst. Så är ni ute och kör i trakterna kring Establiments och är sugna på gott kött måste ni ta en tur hit. Kolla in hemsidan här angusmallorca.com








Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© LIVING MALLORCA
Maira Gall