onsdag 16 mars 2016

NUMERA ALLTID I MIN VÄSKA!



Min senaste materiella kärlek är en liten Olympus Pen5, som följer med mig vart jag än går. Bättre än Iphonen och inte lika klumpig som system kameran. Och dessutom snygg! Det är med den här godingen som jag antagligen kommer att ta de flesta bilder till bloggen.

My latest love is a gorgeous little Olympus Pen5, she follow me where ever I go. Better than the Iphone and smaller than my big Nikon. And good looking! I will probably take most of the pictures for the blog with this one.

4 kommentarer

  1. Hej!
    Jag och sambon funderar på att åka till alcudia 23 april men är lite osäker på vädret, det känns som en ren chansning att åka. Läste dock någonstans att det varit ovanligt varmt redan nu? Hur är temperaturen i luft & vatten? Det är ju trots allt 4veckor kvar till avresa isåfall :-)

    Mvh
    Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hanna,
      Ledsen för mitt sena svar.. Ni är här nu!! Då behöver jag inte berätta att vädret är toppen, haha. April kan vara lite ojämnt, men igår och idag var ju magiskt! Kolla in en app som heter Aemet, det är spanska motsvarigheten till smhi. Ha en fortsatt fantastisk semester! Hälsningar från södra delen av ön :)

      Radera
  2. Hej!
    Nu har jag inte läst igenom din blogg alls men skulle vilja fråga dig ett par saker.
    Bostad, utan att köpa. Är det svårt att få fatt i och var i så fall. Priser på lägenheter? Vilken del av ön är bäst på sommaren, läste om vinden och att det då kan bli väldigt hett.
    Att det är vackert, varmt och skönt vet vi, men har du kommit på ngt negativt?
    Vi är ett par som snart är pensionärer och har långtgående tankar på att flytta till Mallorca. Vi tänker behålla en liten lägenhet första åren men om allt går som det skall, flytta på heltid.
    Tack på förhand!
    Yvonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Yvonne!
      Tack för ditt meddelande, jag ska försöka svara så gott jag kan.. Först och främst, som du skriver så är det vackert, varmt och skönt här! Det enda negativa jag kan komma på är att det blir väldigt varmt under några veckor i juli och augusti och just då tror jag det är lika "illa" var man än är på ön.. Jag har faktiskt aldrig hört att det skulle vara bättre eller sämre nånstans med just vinden. Vart man ska vara är svårt att råda, alla delar av ön har något visst och alla föredra olika, att bo på landet, i Palma, vid havet. etc.. Att hyra lägenhet långtid är absolut en möjlighet, men inte alltid så lätt.. Beror mycket på vart och vilken budget man har. Priserna varierar väldigt beroende på läge och standard. Många mäklare har även långtidsuthyrning så jag hade rått er att kolla med mäklarna i det området ni vill bo. Funderar ni på Illetas med omnejd är du givetvis välkommen att kontakta oss :) Stort lycka till med era planer, hoppas det går som ni vill :) Soliga hälsningar!

      Radera

© LIVING MALLORCA
Maira Gall