söndag 24 april 2016

VART TAR TIDEN VÄGEN?


Jag har aldrig varit med om att tiden går så fort som den gör här på Mallis, det är som att vi är i en egen tidszon liksom. Det blir fredag hela tiden! Det är ju i och för sig kul, men det där med att hinna med allt man ska.. Det kan också ha att göra med att vi jobbar mycket samtidigt som vi tokrenoverar vårt hus.. Hursomhelst så måste man pausa ibland. Bara släppa allt. Då är det toppen när det en lördag är blå himmel, termometern visar 24 grader och vänner ringer och säger att dom är på Cala Comtesa stranden!

Time flies, is an expression that must have been invented in Mallorca. I've never had the feeling of time flying like it does here! Might have to do with us working a lot and at the same time totally reforming our house..? Well, WE are not doing it but.. you get it! It's great fun everything but from time to time you need a break. So on a Saturday, when the sky is blue, the thermometer is showing 24 degrees and you friends call to tell you to come to the beach in Illetas, it's quiet easy to take that break!



Lilla Cala Comtesa stranden i Illetas, super mysig!

Helt ok mat på den enda restaurangen som finns.

Cava Sangrian var där inget fel på!

Jag var i vattnet men jag spar doppet lite..





Filip och Malcolm, badade och lekte!


4 kommentarer

  1. Så underbart och sista bilden är ju bara bäst!
    kram på er

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Vilken underbar blogg du har!
    Jag & min familj drömmer om att flytta utomlands och har just Mallorca el spanska solkusten i sikte. Har du några tips om vart man lättast finner jobb? Någon sida du kan rekommendera? (Jag arbetar administrativt idag och tänker mig en roll som tex mäklarassistent & min man är kock.) Tack på förhand! MVH Jessica

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Inspirerande bilder!

    Jag undrar om du möjligen har ett mysigt boende att tipsa mig om. Jag har bokat 4 nätter på ett väldigt mysigt bed and breakfast i Sollér i juni. Vill dock ha tre nätter till men börjar ge upp, känns som att jag finkammat hela nätet. Jag reser ensam med min lilla dotter och har ett väldigt kräset öga, jobbar som stylist och vill gärna bli inspirerad. Söker ett rustikt boende med pool där vi kan trivas!

    Hoppas du sitter inne på nåt litet intimt boende där man vill vara! :)
    Vänligen,
    Anna Björkman
    www.annanstil.se

    Maila mig gärna på: anna@annanstil.se

    SvaraRadera

© LIVING MALLORCA
Maira Gall