onsdag 24 september 2014

MASSOR OM MALLIS

Jag hoppas och vet att i alla fall några av er använder min blogg för att hitta information och tips om Mallorca, vilket gör mig jätteglad! Jag delar mer än gärna med mig av mina upplevelser från denna vackra ö så att fler får upptäcka allt det magiska. Men det finns ju så klart fler sätt att hitta information på som jag tänkte dela med mig av nu. Först lite andra bloggare. Hos Henrietta får du en sportigare sida av Mallorca, men även mat, vardag och familjeliv. På Ulrikas blogg hittar du, även här, vardag och familj men du blir också inspirerad i ämnena personlig utveckling och hälsosam mat, eftersom hon arbetar som Lifestyle coach. Malin Berghagen, som bloggar hos Amelia har en väldigt inspirerande blogg där hon skriver mycket om livet och yoga. Sen finns det finns ju rent informativa sidor också. Inte lika kul, men ett måste :) Här kommer några sidor som jag tittar mycket på när jag letar efter vad som händer och är på gång: Mallorcanytt, See Mallorca, Mallorca Nyheter, Palma kommun och Mallorca Beaches. För väder är det Aemet som gäller. Och så klart, om ni ska köpa bostad är det Reiderstad Invest som gäller :) Har ni några andra bra tips får ni gärna lämna en kommentar.

I hope and know that at least some of you use my blog to find information and tips on Majorca, which makes me very happy! I'm more than happy to share with you,  my experiences from this beautiful island so that more people can discover all of the true magic it offers. But there are of course more ways to find information, and i would like to share some of my favourites with you now. First some other bloggers. At Henrietta blog, you will get a sportier side of Mallorca, but also food, everyday life and family life. On Ulrikas blog you will also find everyday and family life but you will also be inspired in personal growth and healthy food, as she works as a lifestyle coach. Malin Berghagen, blogging at Amelia, has a very inspiring blog where she writes a lot about life and yoga. Then there are the informative pages as well. Not as fun, but a must :) Here are some pages that I read when I'm looking for what is happening and is going on. Mallorcanytt, See Mallorca, Mallorca Nyheter, Palma kommun och Mallorca Beaches. For checking the weather i go to Aemet . And of course if you are about to buy an apartment or house you need to go to Reiderstad Invest :) If you have any other good tips, please feel free to leave a comment.


4 kommentarer

  1. Hej Sofia!
    Jag tittar kontinuerligt på din blogg och är superglad för alla tips du ger och alla fina bilder du inspirerar med. Vi har varit mycket på Mallorca och är nu på väg att flytta ner, ska bara sälja ett hus först... Vi har hittat vår pärla i Soller, ett townhouse med trädgård, som vi efter renovering kommer att både bo i och driva ett litet B&B, precis som vi gjort i Sverige i tretton år, (http://www.inmygarden.se/). Vi hoppas på att komma ner före jul och då vore det jättekul att träffa dig om du har tid och lust. Varmt tack för en fin blogg! Bästa hälsningar, Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulrika!
      Va glad jag blir att du gillar min blogg :) Och va kul att ni ska flytta hit, som du säkert förstår trivs vi superbra och ångrar inte en sekund att vi flyttade. Jag träffas gärna när ni är här nästa gång!! Du kan maila mig på sofia@reiderstadinvest.com. Låter jättespännande med ett B&B i Soller, där är fantastiskt vackert! Har kollat din hemsida, wow fint!! Vi hörs, ha det fint så länge!
      Kram Sofia

      Radera
  2. Hej, fin blogg. EN fråga, vart på mallis rekommenderar ni att man ska flytta till med två små barn. Nu är dom 6 mån och snart 3 år. Är inte tänkt att flyta NU, men inom några år.

    Några tips? :)

    Tack,

    Mvh
    Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anders,

      Ledsen för mitt sena svar.. Va roligt att ni har planer på att flytta hit på sikt!! Svårt att råda om vart man ska bosätta sig, det beror på vad man vill ha, landet, natur, bergen, palma, nära till strand.. etc. Vi gillar området där vi bor nu, Illetas med omnejd. Nära till allt! Inklusive skolan, eftersom han går på svenska skolan. Många familjer som har barn där, bor häromkring, vilket så klart underlättar logistiken med aktiviteter och lek.

      Det bästa rådet är nog att semestra på lite olika ställen för att hitta "er" plats på ön!

      Hör av dig om du har fler frågor, lovar att svara snabbare :) Du kan maila mig också på annasofiasanden@gmail.com

      Sofia

      Radera

© LIVING MALLORCA
Maira Gall