söndag 9 februari 2014

DET BLEV EN DAG I PALMA ISTÄLLET

Igår var planen att jag och Malcolm skulle åka till marknaden i Santanyi. Det finns en tjej där som säljer fina korgar, som jag är sugen på att köpa. Vi hade kommit nästan halvvägs när jag plötsligt tappar en kontaktlins.. Efter lite letande stående vid vägkanten (ni som har linser vet hur svårt det är att hitta de små genomskinliga rackarna..) fick vi vända och köra in till Palma för att köpa en ny lins.. Så det fick bli en dag på stan istället. Mysigt tyckte jag, sådär tyckte Malcolm. Men om man får spela lite på telefonen så är det väl ok att vänta :)

Yesterday the plan for me and Malcolm was to go to the market in Santanyi. There is a girl selling baskets that i really want to buy. We were almost halfway when one of my lenses suddenly fell out.. After having stopped by the road searching (if you are a contact lens bearer you know how difficult the small see-through bastards are to find) we had to turn a round and and go back to Palma to get a new lens for me. So we decided to spend the day in Palma instead. Well Malcolm wasn't really all that happy.. but if you throw in some "you can have my phone while waiting" it's at least alright :)

Väntar på mig utanför Rialto Living // Waiting for me outside Rialto Living

Älskar den mörkgrå väggfärgen mot det gröna! // Love the darkgrey wall color together with the green!




Vi hittade även till eko marknaden på Plaza de los Patines // We also found the organic market at Plaza de los Patines

De finns här på lördagar mellan 8-14 // They are here on saturdays from 8 to 14




På vägen därifrån hittade vi nya gränder, butiker och caféer // On the way back we found some new streets, stores and cafés.


2 kommentarer

  1. Oj vad jag gillar din blogg! Men även lite farligt, då längtan till Mallis nästan gör ont i magen ibland efter att ha sett dina bilder:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, va kul att du gillar min blogg! Hoppas att det blir en resa till Mallis snart ;) Kram

      Radera

© LIVING MALLORCA
Maira Gall