onsdag 9 januari 2013

ILLETAS

Vi kommer att bo i en lägenhet i Illetas till en början. På sikt vill vi ha ett hus, men det är lite trixigt att leta härifrån Sverige, när man inte känner till områdena tillräckligt. Illetas är en supermysig by som ligger på behgaliga 10 minuter med bil sydväst om Palma. Det finns fantastiska stränder här och runtomkring ligger det flera mysiga byar, stränder och hamnar. Sen ligger också Svenska skolan på sydvästra sidan om Palma så det kommer bli en lagom väg att hämta och lämna lilleman varje dag. Alltså kommer vi att hålla oss i Illetas med omnejd när vi letar hus, även om jag gärna hade bott i en finca på landet. Fast jag får väl inse att jag aldrig kommer få med mig Fredrik ut på landet, där de flesta fincas finns.. :) Jaja, jag kommer i alla fall hämta inspiration från dessa vackra stenhus till våra boenden på Mallorca.Vår lägenhet här i Sverige ligger förresten ute till försäljning, kolla in här om du, eller någon du känner, är sugen på att bo på Gravarliden :)  http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-norr-helsingborgs-kommun-gravarliden-29-4303764

We will move to an appartment in Illetas, 10 min southwest of Palma. It's a fantastic place and we will probably stay in this area when we get a house, since it's also really close to the Swedish school in Palma, where Malcolm will start. I will never get Fredrik to live in a Finca on the country side, but i will never stop dreaming.. : ) The link above will get you to our appartment in Helsingborg, that is for sale. Interested?

Illetas ligger där den röda ringen är.













Stranden i Illetas:)







Huset som vår lägenhet ligger  i.
Med tillhörande pool.

Fantiserar redan om morgondopp efter en powerwalk :)

Finca! 


Men man får väl drömma? 

Älskar strukturen, färgen och det mjuka (?) i den här stenen!


1 kommentar

  1. Hej Fia,

    Tack för ditt söta inlägg på min blogg. Komiskt att jag stunden innan lagt ut ett par bilder på Gravarliden... ;) Tack även för dina snälla kommentarer om vårt hus - vi trivs verkligen toppenbra och känner att vi äntligen landat!

    Meeeen, vilken resa ni ska göra! Låter helt fantastiskt och jag är övertygad om att ni kommer få det hur bra som helst. Förstår även hur svårt beslutet måste varit med tanke på M och hans känslor, att det i början säkert kändes som om hjärtat skulle brista. Men att gå på sin egen magkänsla brukar båda gott för både sig själv och familjen. ;)

    Jag kommer absolut följa er här och se hur ni har det. Hur spännande som helst!

    Ha det bra så länge och håll oss uppdaterade... :)

    Kram Therese (Nicklas hälsar han också!)

    SvaraRadera

© LIVING MALLORCA
Maira Gall