torsdag 3 mars 2016

BALEARIC DAY I BERGEN


I tisdags var det Balearernas dag och alltså helgdag. Dessutom var det toppen väder så vi packade med oss picknick och gav oss iväg på vandring i bergen. Jag har hört och läst en del om La Trapa och vad jag kunde läsa mig till var det inte så avancerat och inte så långt. Men det beror nog på vart man startar.. Vi startade i Sant Elm. Efter att vi kört rundor i byn och letat och sen frågat en parkeringsvakt och några andra vandrare hittade vi vad som kändes som en början. Vi började gå, gick fel en gång och vände, gick rätt men frågade ändå ett par som gick i motsatt riktning om vi var på väg mot La Trapa. -Javisst, det är 2,5 timmar dit och 2,5 timmar tillbaka, svarade de. Mitt sällskap bestämde att vi tar La Trapa en annan gång. Så vi hittade en mysig plätt i skogen och åt vår matsäck där. Väldigt gott och väldigt mysigt! Jag är verkligen inte rutinerad på det här med vandringar och känner att man ska nog vara lite påläst innan man ger sig iväg.. Kan någon tipsa om en bra hemsida/bok, med bra beskrivningar??

Tuesday was Balearic day and holiday and since the weather was great we decided to go for a hike. I have heard and read about La Trapa so we went to Sant Elm, and after finally finding where to start we soon discovered we had a loooong walk ahead of us.. My company wasn't up for that so we ended up in the woods right where we were, eating our packed lunch, and having a great time! La Trapa will have to wait. If you know about a good website or book for unexperienced hikers like us, please tell me! 















Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© LIVING MALLORCA
Maira Gall